2017 DURA-ACE – najwyższy poziom przewagi systemu

Nowa seria DURA-ACE R9100 jest szczytowym osiągnięciem w dziedzinie akcesoriów - elegancka, mocna, efektywna, wydajna i opakowana w piękny nowoczesny design.


DA-R9100-composition


Kryjąca się za nowym DURA-ACE R9100 koncepcja zakładała sprawdzenie i ulepszenie każdego komponentu w celu optymalizacji przykładanej siły i maksymalizacji siły generowanej. Lub innymi słowy, aby zminimalizować straty energii pomiędzy wysiłkiem rowerzysty a wydajnością jaką on lub ona osiąga. W ten sposób komponenty DURA-ACE 9100 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną efektywność w kombinacji z każdym innym komponentem systemu. To jest koncepcja komponentów systemu Shimano. Wynikiem jest przewaga tego systemu.

Nowy DURA-ACE R9100 najpierw zaadoptował system stworzony przez Shimano dla rowerów górskich, poprzez wprowadzenie technologii przerzutki z ZSYNCHRONIZOWNĄ ZMIANĄ PRZEŁOŻEŃ do rowerów szosowych, pozwalając rowerzystom na kontrolowanie obu przerzutek przy pomocy jednego przycisku. DURA-ACE R9100 zawiera również zintegrowaną opcję pomiaru siły, hydrauliczne hamulce tarczowe w opcji ze zwiększoną siłą hamowania i nowe profile kół zapewniające nowy poziom wydajności.[Vimeo video 172535833]MECHANIZM KORBOWY HOLLOWTECH II (2X11-RZĘDOWY)

Możesz liczyć na najlepsze osiągi przy optymalnym przeniesieniu mocy poprzez szersze ramiona HOLLOWTECH II i wzmocnioną zewnętrzną tarczę na legendarnej asymetrycznej czteroramiennym pajęczej konstrukcji. Przeprojektowany profil zębów przekładni zapewnia szerszy skok przełożenia. Tak więc teraz masz więcej opcji kombinacji tarcz 'dopasowanych do rowerzysty'. 

MECHANIZM KORBOWY HOLLOWTECH II (2X11-RZĘDOWY) – WERSJA Z POMIAREM MOCY

gallery_dura-ace_03


FC-R9100-P jest pierwszy miernikiem mocy Shimano i pierwszym zintegrowanym z korbą miernikiem mocy na rynku. "Mózg" zamontowany wewnątrz konstrukcji komunikuje się czujnikami napięcia w celu podania dokładnych danych dotyczących mocy dla lepszej wydajności. 


KASETY:

Do lekkich tytanowych, 'dopasowanych do rowerzysty' 11-rzędowych kaset Shimano DURA-ACE dodano wersję 11-30T, która oferuje szybkie, dokładne i płynne przerzucanie biegów, tak jak wszystkie pozostałe. 

KOŁA:

Nasze 3 nowe inspirowane technologią zestawy kół w ofercie to C60, C40 i C24 - ponumerowane według głębokości obręczy. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby być bardzo aerodynamiczne, energooszczędne i responsywne, z szerszym kołnierzem piasty dla zwiększenia sztywności. Nowością w naszej linii DURA-ACE jest opcja kół kompatybilnych z hamulcami tarczowymi, dostępnych w naszych modelach C60 (top aero) i C40 (all-rounder). Dodatkowo oprócz tej opcji, możesz wybrać spośród E-Thru/QR i clincher (obręcz pod drutówkę)/ tubular (szytka)/tubeless (bezdętkowe). Oba zestawy kół zostały zaprojektowane z szerszą 28-milimetrową obręczą. C24 (sprint/wspinaczka) jest naszym najlżejszym, najbardziej responsywnym zestawem kół pod drutówkę.  


shimano-da-e

ZMIANA PRZEŁOŻEŃ

Ergonomiczne przeprojektowanie nie tylko poprawia komfort i kontrolę. Przerzutki umożliwiają też szybsze, płynniejsze, mocniejsze i dokładniejsze przerzucanie oraz lepsze czucie "zmiany przełożeń". Wybierz w pełni zsynchronizowaną zmianę przełożeń (Full Synchronized Shift) (tę samą technologię stosuje się w rowerach MTB), gdzie przednia przerzutka przerzucana jest automatycznie, w zależności od pozycji tylnej przerzutki lub częściowo zsynchronizowaną zmianą biegów (Semi-Synchronized Shift), gdzie rowerzysta ręcznie wybiera, kiedy przerzucić przednią przerzutkę, podczas gdy tylna przerzutka automatycznie reaguje na tę zmianę. Oba rozwiązania są w pełni konfigurowalne z E-Tube i teraz pozwala na ustalenie indywidualnego profilu rowerzysty, który można zapisać i zgrać na rower unikając przeprogramowywania. Oczywiście ręczna zmiana biegów jest nadal możliwa.  
 

MECHANICZNA DŹWIGNIA DUAL CONTROL 

Dźwignia ma teraz krótszy skok, rozszerzony zakres dopasowania zasięgu dla precyzyjniejszego dopasowania pozycji dźwigni oraz lżej działającą regulację przedniej przerzutki, zapewniającą bardziej intuicyjne przerzucanie.


header-dura-ace-2016_02


DŹWIGNIA DUAL CONTROL TT/TRIATHLON 

Zmiana projektu w oparciu o ergonomię: o 11mm węższa niż poprzedni model, pozwala zaoszczędzić 28 g na zestaw. Redukcja obciążenia przerzucaniem. 

PRZERZUTKI

11-rzędowa przerzutka tylna DURA-ACE jest teraz lżejsza, szybsza i wykorzystuje kable powlekane polimerem o niskim tarciu, oferując równocześnie więcej prostych możliwości ich poprowadzenia. Wyposażone w Direct Mount z opcją dłuższego kosza, zapewnia sztywniejszą i stabilniejszą podstawę lepszego przerzucania oraz minimalizuje możliwość zniszczenia ramy podczas zderzenia. Następnym elementem zapewniającym doskonałą zmianę przełożeń oraz minimalizującym ryzyko uszkodzenia jest technologia Shadow RD , która zawdzięcza to wąskiemu profilowi i regulowanemu napięciu łańcucha.   

HAMOWANIE

Nowa tarcza hamulców tarczowych Ice Technology "Freeza" (opcje 160/140), zapobiega kumulacji ciepła. Hydrauliczny zacisk hamulców tarczowych ma zintegrowany niskoprofilowy zacisk i system Flat Mount, zapewniający lepszą kontrolę i pewność w wyścigowych warunkach. Zacisk hamulca z podwójnym trzpieniem/zacisk hamulca Direct Mount jest w tej chwili kompatybilny z oponami 28c.