Cervelo P5X - nowy model

Od połowy 2016 roku, wśród triathlonowej braci krążyła plotka o nowym Cervelo P... (czyli do triathlonu). Miało to być nowe Cervelo P6. Ostatecznie stanęło na P5X. Jak wygląda nowy model Cervelo? Otóż potwierdziły się przypuszczenia, że nowe Cervelo nei będzie miało klasycznej rury podsiodłowej, tylko ramę opartą na kształcie położonej litery "Y". Poniższe koncepcyjne wersje są zbliżone do finalnego modelu P5X.

Jednakże poza podobieństwem kształu, P5X jest praktycznie w całości skonstruowane od nowa.

Podstawowe cechy nowego Cervelo P5X:
- tarczowe hamulce (obsługiwane mechanicznymi klamkami hamulcowymi), tarzcze 160 mm
- sztywne osie 12mm zapewniające sztywność widelcy
- obracana kierownica! pozwalająca obniżyć bądź podnieść punkt podparcia przy chwycie "zewnętrznym"
- wysuwana (podnoszona) "kolumna kierownicy" pozwalająca w łatwy sposób "podnieść" rurę sterową z mostkiem
- kierownica rozkręcana! na pół, dla ułatwienia transportu w walizce do przewozu roweru
- regulowany kąt ustawienia lemondki
- schowek Speedcase i Stealthbox, opracowany i dedykowany specjalnie do nowego Cervelo P5X


Obracana kierownica, podnoszony mostek, regulowany kąt i wysunięcie lemondki - to cechy pozwalające na łatwy i precyzyjny fitting roweru pod zawodnika.

Sporym zawodem są mechaniczne hamulce tarczowe, niestety spowodowane jest to przez brak cały czas klamek czasowych Shimano pod hydraulikę, których można by użyć z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi lub Magura.

Dużym udogodnieniem dla zawodników dużo podróżujących ze sprzętem, jest specjalny fabryczny Box na rower Cervelo P5X (cena ok. 3.500 zł). Dzięki rozkręcanej na pół kierownicy, rower bez problemu daje się komfortowo spakować do dedykowanej walizki.


Zagadką pozostaje waga nowego Cervelo P5X ;)

Przewidywane ceny i dostępności rowery Cervelo P5X:
- P5X Shimano Ultegra Di2 - cena ok. 45.000 zł, dostępne początek grudnia 2016
- P5X Sram ETap - cena ok 60.000 zł, dostępne od połowy października 2016