Gravel - co to jest?

Gravel - to taki nowy twór powstały na bazie klasycznej wyczynowej „przełajówki” czyli roweru do cyclocrossu.
To takie wyścigi po błocie i przeszkodach typu schody/progi na rowerach szosowych, wyposażonych w troszkę szersze, bieżnikowane opony. I hamulce szczękowe typu cantilever, a ostatnio już w hamulce tarczowe.
Gravel to taka cywilna, również bardziej cywilizowana wersja przełajówki. Powstał nie z myślą o zawodach (chociaż oczywiście takie kategorie się już pojawiły), a o uniwersalnym odpornym rowerze, który pojedzie po szosie, a jednocześnie świetnie się sprawdzi na szutrach, w miarę ubitych trasach leśnych itd.
Dzięki połączeniu szybkości i dzielności terenowej, gravele szybko zostały polubione przez „wyprawowców”. Po dołożeniu błotników, bagażników i sakiew, otrzymujemy szybką, wygodną i wszędobylską maszynę do ambitnej turystyki.

Prosta wersja aluminiowa:
IMG_1333

Doposażony, topowy model na ramie carbonowej:
SN_Checkpoint_Cali_024

Od razu pytanie od fana:
- Czy jak mi sprzedasz drugi komplet kół z innymi oponami to:
a) on wejdzie w mój rower - w sensie, czy się zmieści??
b) będę mógł jezdzić po lesie? Nie - nie chcę się ścigać 😛 😛 ja się boję prędkości 😛 😛 

Odp:
- Gravel fabrycznie ma opony ok 35-38c (jak rower crossowy, trekingowy czy miejski) z bieżnikiem w lekki teren.
Drugi komplet kół można zaplanować, z oponami typowo szosowymi, jeżeli np będziemy chcieli wystartować sobie triathlon albo szybko pojeździć wyłącznie po asfalcie.
SN_Checkpoint_Cali_027

A, jakby komuś to robiło robotę, poniżej papka marketingowa z centarli ;)

Przedstawiamy Checkpoint:
Wyczekiwany przez wszystkich rower na szuter.
Nowa, kompletna linia rowerów szutrowych Treka obiecuje sprawność, wszechstronność i ostrą zabawę.
Checkpoint to wyczekiwana przez klientów dedykowana platforma na szuter, zbudowana z najwyższej jakości części, które świetnie zniosą długie i trudne przejażdżki na szosie, drogach gruntowych, a nawet najbardziej perfidnych trasach szutrowych.

Tak więc, co wyróżnia ten rower na tle konkurencji? Jest od razu gotowy do jazdy dzięki licznym gotowym na przygody rozwiązaniom ukierunkowanym na szybko rozwijający się segment rowerów szutrowych, takim jak regulowane haki Stranglehold, duży prześwit przy oponach i dodatkowym mocowaniom, które czynią go wyjątkowo wszechstronnym i łatwym do dopasowania.
Checkpoint dostępny jest w siedmiu wersjach z włókna węglowego i aluminium, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie—SL 6, SL 5, SL 5 damski, ALR 5, ALR 5 damski, ALR 4 i ALR 4 damski.  Topowy model, Checkpoint SL6, oferuje pełen napęd Shimano Ultegra 2x11, a ALR 4 10-biegowy napęd Tiagra i kasetę o szerokim zakresie 11-34.
Wszystkie modele wyposażone są w opony na szuter 700 x 35 Schwalbe, gotowe na zastosowanie bezdętkowe koła Bontrager i hamulce tarczowe flat mount.
Najbardziej nastawieni na osiągi rowerzyści ucieszą się na myśl o tym, że SL 6 wyposażony jest fabrycznie w koła Bontrager Paradigm Comp z tarczami Shimano RT800 Ice-Tech FREEZA i okładzinami z radiatorem, które zapewniają wytrzymałość i lepsze hamowanie w lekkim opakowaniu.
Geometria oferuje wygodę podczas długich przejażdżek i na trudnych drogach, ale jednocześnie jest na tyle agresywna, by dać większości miłośnikom szutru pożądaną prędkość i charakterystykę jazdy. W porównaniu z Boone, Checkpoint ma prawie identyczny zasięg, nieznacznie mniejszą wysokość i niżej położony suport. Długość dolnych rurek widełek tylnych i rozstaw kół są identyczne. Niżej położony suport oznacza lepszą stabilność, której pragną rowerzyści podczas długich tras, a dzięki mniejszemu rozstawowi kół, dużemu rozstawowi ramy i względnie małej wysokości Checkpoint pozostaje szybkim i zwinnym rowerem. 
CheckpointSL6_22634_A_Portrait_mr

geometry Checkpoint