Crux S-Works 2020

Cena: 41.299 zł
Rozmiary na rynek polski: 52, 54, 56, 58
Rozpoczynając prace nad nowym przełajowcem nie chcieliśmy ograniczyć się do wypuszczenia na rynek kolejnego roweru klasy Adventure z większym prześwitem na opony, ale stworzyć rasową maszynę, która będzie lekka, szybka i pozwoli pewnie wygrywać najbardziej prestiżowe wyścigi. CruX już wcześniej pokazał swoją moc, wielokrotnie zdobywając tytuł przełajowego mistrza świata, a teraz z dumą prezentujemy jego nowe wcielenie, które ma za zadanie godnie zastąpić starszego brata. S-Works CruX otrzymał oczywiście najlżejszy możliwy osprzęt. Składają się nań komponenty grup Dura-Ace i XTR w układzie z jedną tarczą, lekkie, aerodynamiczne i ułatwiające pozbywanie się błota koła Roval CLX 50 pod opony zwijane i ham. tarczowe, miernik mocy S-Works Power Cranks oraz karbonowa sztyca i kierownica S-Works.
- Na początku była rama, zbudowana w zapożyczonej z Tarmaca technologii Rider-First Engineered™. Kształty i rozmiary rur dobrane indywidualnie dla każdego rozmiaru oznaczają tę samą jakość jazdy, niezależnie od tego, czy kolarz mierzy 160, czy 190 centymetrów. Technologia pozwoliła również znacząco odchudzić rower - rama CruX w rozmiarze 56 cm waży teraz około 900 gramów (56 cm, dane różnią się w zależności od rozmiaru i koloru) - ponad 400 gramów mniej od swojej poprzedniczki. Oczywiście sama lekka i sztywna rama nie wystarczy; CruX daje to, czego wymaga jazda przełajowa, a więc odpowiednie ugięcie w pionie. Idąc tym tropem obniżyliśmy również o dwa centymetry zacisk sztycy, by odsłonić sztycę i zapewnić dodatkową amortyzację na dużych wybojach.
- Z kolei geometria uwzględnia kolejną specyfikę zawodów przełajowych, w których o zwycięstwie często decyduje szybkie pokonywanie zakrętów i przeszkód. Rura górna, zoptymalizowana pod kątem przenoszenia roweru na ramieniu, ma spłaszczony spód i jest poprowadzona tak, by przedni trójkąt nie był zbyt ciasny. Stabilność w zakrętach i na przeszkodach zapewnia nisko osadzony suport i agresywny przód. Połączenie tych dwóch cech ułatwia również wchodzenie w zakręty w każdym terenie.
- Mając na uwadze konieczność szybkiego pozbywania się zanieczyszczeń, zostawiliśmy 8 mm prześwitu z każdej strony 33-milimetrowej opony. Po co komu lekka rama już na początku trasy pokryta kilkoma kilogramami błota?
Rama
S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8" lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Widelec
S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle
Przednie koło
Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, CeramicSpeed bearings, 21h
Tylne koło
Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 240 internals, CeramicSpeed bearings, 24h
Przednia opona
Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm
Tylna opona
Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm
Mechanizm korbowy
S-Works Power Cranks, single-sided power, BB30, 11-speed
Wieńce
Praxis Wave Tech, 110 BCD, 42T
Suport
OSBB, CeramicSpeed bearings
Manetki
Shimano Dura-Ace Di2 Disc R9170
Tylna przerzutka
Shimano XTR M9050 Di2, Shadow Plus, GS cage, 11-speed
Kaseta
Shimano Ultegra, 11-speed, 11-32t
Łańcuch
Shimano Dura-Ace, 11-speed
Przedni hamulec
Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc
Tylny hamulec
Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc
Kierownica
S-Works Short & Shallow
Owijka
Specialized CX Pro Gel
Mostek
S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise
Siodło
Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails
Sztyca
S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset