Crux S-Works 2020

91420-00_CRUX-SW-DI2-GLDNYEL-ACDPNK-BLK_HERO
Cena: 41.299 zł
Rozmiary na rynek polski: 52, 54, 56, 58


Rozpoczynając prace nad nowym przełajowcem nie chcieliśmy ograniczyć się do wypuszczenia na rynek kolejnego roweru klasy Adventure z większym prześwitem na opony, ale stworzyć rasową maszynę, która będzie lekka, szybka i pozwoli pewnie wygrywać najbardziej prestiżowe wyścigi. CruX już wcześniej pokazał swoją moc, wielokrotnie zdobywając tytuł przełajowego mistrza świata, a teraz z dumą prezentujemy jego nowe wcielenie, które ma za zadanie godnie zastąpić starszego brata. S-Works CruX otrzymał oczywiście najlżejszy możliwy osprzęt. Składają się nań komponenty grup Dura-Ace i XTR w układzie z jedną tarczą, lekkie, aerodynamiczne i ułatwiające pozbywanie się błota koła Roval CLX 50 pod opony zwijane i ham. tarczowe, miernik mocy S-Works Power Cranks oraz karbonowa sztyca i kierownica S-Works.

  • Na początku była rama, zbudowana w zapożyczonej z Tarmaca technologii Rider-First Engineered™. Kształty i rozmiary rur dobrane indywidualnie dla każdego rozmiaru oznaczają tę samą jakość jazdy, niezależnie od tego, czy kolarz mierzy 160, czy 190 centymetrów. Technologia pozwoliła również znacząco odchudzić rower - rama CruX w rozmiarze 56 cm waży teraz około 900 gramów (56 cm, dane różnią się w zależności od rozmiaru i koloru) - ponad 400 gramów mniej od swojej poprzedniczki. Oczywiście sama lekka i sztywna rama nie wystarczy; CruX daje to, czego wymaga jazda przełajowa, a więc odpowiednie ugięcie w pionie. Idąc tym tropem obniżyliśmy również o dwa centymetry zacisk sztycy, by odsłonić sztycę i zapewnić dodatkową amortyzację na dużych wybojach.
  • Z kolei geometria uwzględnia kolejną specyfikę zawodów przełajowych, w których o zwycięstwie często decyduje szybkie pokonywanie zakrętów i przeszkód. Rura górna, zoptymalizowana pod kątem przenoszenia roweru na ramieniu, ma spłaszczony spód i jest poprowadzona tak, by przedni trójkąt nie był zbyt ciasny. Stabilność w zakrętach i na przeszkodach zapewnia nisko osadzony suport i agresywny przód. Połączenie tych dwóch cech ułatwia również wchodzenie w zakręty w każdym terenie.
  • Mając na uwadze konieczność szybkiego pozbywania się zanieczyszczeń, zostawiliśmy 8 mm prześwitu z każdej strony 33-milimetrowej opony. Po co komu lekka rama już na początku trasy pokryta kilkoma kilogramami błota?

crux 2020 size
 
Rama
S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8" lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Widelec
S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle
Przednie koło
Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, CeramicSpeed bearings, 21h
Tylne koło
Roval CLX 50 Disc, carbon, tubeless-ready, Win Tunnel Engineered, 50mm depth, DT Swiss 240 internals, CeramicSpeed bearings, 24h
Dętki
Presta Valve, 60mm
Przednia opona
Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm
Tylna opona
Tracer Pro, 2Bliss Ready, 700x33mm
Mechanizm korbowy
S-Works Power Cranks, single-sided power, BB30, 11-speed
Wieńce
Praxis Wave Tech, 110 BCD, 42T
Suport
OSBB, CeramicSpeed bearings
Manetki
Shimano Dura-Ace Di2 Disc R9170
Tylna przerzutka
Shimano XTR M9050 Di2, Shadow Plus, GS cage, 11-speed
Kaseta
Shimano Ultegra, 11-speed, 11-32t
Łańcuch
Shimano Dura-Ace, 11-speed
Przedni hamulec
Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc
Tylny hamulec
Shimano Dura-Ace R9170, hydraulic disc
Kierownica
S-Works Short & Shallow
Owijka
Specialized CX Pro Gel
Mostek 
S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise
Siodło
Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails
Sztyca
S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset

Wyszukiwarka

Facebook

Kontakt

Warszawa - Al. KEN 49
+48 22 4058045
www.airbike.pl - KEN