Firma Specialized udostępnia coraz więcej informacji na temat przyszłorocznej kolekcji rowerów. Wiemy już m.in. jaką specyfikację będzie miał model P.26 Pro. Podstawę tego roweru przeznaczonego do dirtu będzie stanowić podwójnie cieniowana rama Cro-Mo ze słynnych stalowych rur Reynolds 520. Rurki tylnego trójkąta zostały wykonane w technice hydroformingu, natomiast haki tylnego koła zostały odkute na zimno w technice 3D. P.26 Pro będzie również wyposażony w specjalnie tuningowany amortyzator Rock Shox Argyle z systemem SoloAir, skokiem 80 milimetrów, 32 milimetrowymi, aluminiowymi goleniami górnymi, 20 milimetrową oś Maxle oraz regulacją powrotu. Za wytracanie prędkości będą natomiast odpowiedzialne sprawdzone hamulce Avid Elixir 1 wyposażone w 160 milimetrową tarczę z przodu oraz 140 milimetrową z tyłu. Pozostałe komponenty to specjalnie wyprodukowane dla firmy Specialized markowe części.
Rama |
Podwójnie cieniowana rama Cro-Mo z rur Reynolds 520, zintegrowane stery, hydraformowane widełki tylnego trójkąta, odkuwane 3D poziome haki koła, mocowanie hamulca tarczowego w standardzie international |
Amortyzator |
Specjalnie tuningowany amortyzator RockShox Argyle R, sprężyna powietrzna SoloAir, aluminiowa rura sterowa 1-1/8”, 32 milimetrowe aluminiowe golenie górne, magnezowe golenie dolne, 20 milimetrowa oś Maxle, zewnętrzna regulacja tłumienia powrotu, 80 milimetrów skoku |
Stery |
zintegrowane stery 1-1/8”, łożyska kartridżowe uszczelniane |
Mostek |
P.Series MTB, odkuwany z aluminium, długość 40mm, średnica kierownicy 31.8mm |
Kierownica |
P.Series MTB, obrabiana termicznie, cieniowana z Cr-Mo, Szerokość 720mm, 11 stopni gięcia do tyłu, 2 stopnie gięcia do góry, 75 mm wznosu |
Chwyty |
Specialized P.Grip z kołnierzami, z miękkiej mieszanki, szerokość 150mm, bar endy |
Hamulce przód |
Hamulec hydrauliczny Avid Elixir 1, tarcza G2 Cleansweep, 160mm |
Hamulce tył |
Hamulec hydrauliczny Avid Elixir 1, tarcza G2 Cleansweep, 140mm |
Klamki |
Avid Elixir 1, |
Kaseta |
Jednorzędowy wolnobieg z Cr-Mo, 12 zębów |
Łańcuch |
KMC Z-510h, 1/2” x 1/8”, nti-drop inner links |
Korba |
trzyczęściowe obrabiane termicznie, ze stopu Cr-Mo, 48 zębowy wielowypust, długość ramion 175mm |
Blat |
25 zębowy, wykonany z Cr-Mo, pod 48 zębowy wilowypust, |
Suport |
MID BB, podwójnie uszczelniane łożyska kartridżowe, oś z Cr-Mo z 48 zębowym wielowypustem |
Pedały |
Specialized P.Series, z wytrzymałego nylonu, wtopione piny, łożyska kulkowe |
Obręcze |
Specialized P.Series, aluminiowa dwuścienna, trzykomorowa, szerokość 32 milimetry, łączona pinami, 36 otworów |
Piasta przód |
Specialized P.Series MTB Alloy, pod hamulec tarczowy, oś 20 milimetrów, uszczelniane łożyska maszynowe, 36 otworów |
Piasta tył |
Specialized P.Series Dirt, alloy, uszczelniane łożyska, 36 otworów |
Szprychy |
Stainless, 2,0mm (14g)
|
Opona przód |
Specialized Rythm Lite, 26,x2.3”, kevlar bead, 60TPI |
Opona tył |
Specialized Compound Control, 26x2.2”, kevlar bead, 60TPI |
Dętka |
Zawór samochodowy |
Siodło |
Specialized P.Series, grawerowane logo |
Sztyca |
Alloy, 25,4mm, bez offsetu |
Zacisk |
Zintegrowany Cr-Mo Bolt and nylock nut |
Dostępna też będzie sama aluminiowa rama Specialized P3 FRM BLK/SODERSTROM ´13 - w cenie 1.899 pln